internalizeall.blogspot.com
Sayfa 36 da A. bölümünde resimlerle ruh halleri verilmiş
happy:mutlu, sleepy:uykulu, upset:üzgün,anxious endişeli, scared:korkmuş, moody:karamsar
b) resminde sisli bir hava var.Onunla ilgili cümle yazalım:Ifeel moody because it is foggy and bad in the second picture.
c) I feel sleepy because it is rainy in the third picture.
d) I feel happy because it is snowy and snow-white in the fourth picture.(Ben happy yazdım siz ne hissediyorsanız onu yazın yukarıda ruh hallerinden birini seçip yazın.
sayfa: 37
Profesor Bloom havanın Çocuklar üzerindeki etkisini araştırıyor.Tommy ve Amy(kız) ye gözlerini kapamalarını söylüyor ve ilk önce fırtınalı bir gece ,hava sağanak yağmurlu, Rüzgar esiyor,kendinizi nasıl hissediyorsunuz diyor ve olumsuz cevaplar alıyor.Tommy endişeli olduğunu uyuyamadığını ve uyumak için anne ve babasının yatak odasına gitmek istediğini söylüyor.Amy ise kendini endişeli ve korkmuş hissediyor,Yalnız olmak istemiyor,Kızkardeşi mary yi istiyor.
Profösör gözlerini açıp biraz rahatlamalarını sölüyor.Sonra gözlerini tekrar kapatmalarını istiyor.Şimdi hava hoş ve ılık.Güneş parlıyor ve kuşlar şarkı söylüyor.Nasıl hissediyorsunuz?diyor.
Amy ,Kendini mutlu hissetdiğini ve dans edip şarkı söylemek istediğini söylüyor.Tomi ben de diyor.Tomi dışarı çıkıp arkadaşlarıyla oynamak istediğini ekliyor.Profösör çocukları kutluyor ve teşekkür ediyor.
C.
Affect:etkilemek demektir. Kitabın yukarısında Hava çocukların ruh halini etkiler kutusunu işaretliyoruz.Parçayı okuduktan sonra bu kanıya vardık.Yani ilk cümle doğru.
D. ANSWERS(Aşağıdaki soruların cevabı)
1. He feels anxious.
2. She feels anxious and scared.
3. No, She doesn't.
4.She feels happy.
5.She wants to sing songs and dance.
6.He feels happy.
Sayfa 38
Bu bölümü kendiniz yapacaksınız.
A. Burada üç yada 4 kişilik gurup oluşturun diyor.Sen profösörsün Hava durumunu arkadaşlarına anlat .Sonra onlara kendilerini nasıl hissettiklerini ne yapmak istediklerini sor .Bunları bir kağıda not al.Sonrada bu sonuçlara göre rapor hazırla diyor.
Öğrenci B,C,D :Rahat bir sandalyeye otur.Gözlerini kapat ve arkadaşının tasvirini dinle.Sonra ruh halini söyle bu havada ne yapmak istediğini söyle.....
Sayfa: 40
A.
1. Bu şeyleri nerede görebilirsiniz?- At a fun fair.
2. Senin favorin hangisi ?nİÇİN? -İt is Bumper cars. Because it's exciting.
B.
Bumpercars
Roller coaster
Goast train
Big wHEEL
Carrousel
C.
swing around, swing air.Sayfa :41
1.It's between 1st June and 15th June
2.It's clifwood cıty park
3. ıt's 1.20 euro
4. Yes, I would like to visit .it's very exciting.
SİZ KORKU DOLU MUSUNUZ YOKSA KORKUSUZ MUSUNUZ?
1) Gece dışarıda acaip bişey duydun.
a) Onun ne olduğunu görmek için dışarıya bakar mısın?
b) Yatak örtüsünün altına saklanır mısın?
2) Sınıfa bir sunum yapıyorsun.Nasıl hissedersin?
a)iyi.Sınıfıma onuşmayı umruma takmam yani zihnime takmam.
b) Korkunç.Çok çekingen hissederim.
3) Bir arkadaş seninle uzun ve hızlı olan roller coaster binmek ister.
a) evet dersin misin?çünkü onun şasırtıcıdır.
b) hatır dermisin? çünkü o çok korkutucudur.
4) Hayalet treni hakkında ne düşünüyorsun?
a) Çılgınca olduğunu düşünüyorum.
b) Korkunç olduğunu düşünüyorum.
5) Bir arkadaş izci kampını orman içinde yapmanı teklif eder.
a) Evet dersin. Çünkü çok heyecen vericidir.
b) Hayır dersin. Çünkü orman gece korkutucudur.
Eger, cevaplar daha çok b şıkkı ise sen korkaksın.
1)mom,dad, and Mary look happy but jane looks anxious.
2) They are talking abaut zuzu un fair.
B.
1 a 2b 3 b 4 a 5b 6 a
-A ghost train is more frightening .
2. Carrousels is more boring.
3. A wave swinger is faster than a big wheel.
EXAMPLE
Öğrenci A : Korku treni daha korkutucudur çünkü karanlık tünelde acayip yaratıklardan korkarım.
B : Üzgünüm. Anlamadım. Acaip yaratık nedir?
// A : İskelet , canavar ve vampir.
// B : Katılıyorum.Onlar korkunçtur.
// C : Ben aynı fikirde değilim. Ben şu yaratıklardan korkmam.Onlar gerçekdeğil.Radardaha
korkutucu
Düşüncelerinizi yaacaksınız.
- Ne tip eğlence araçları vardır?
Big weel, bumper cars, carrousel, ghost train, roller coaster, wave swinger......
- Senin favorin hangisidir neden?
My favourite is bumper cars. Because it is amazing.
-Hangisinden hoşlanmazsın?
I dislike carrousel.Because it is boring.
Tim : Çarpışan arabaya binmek istiyorum.
M C : Fakat bir şey yiyorsun doğru mu?
T : Evet , biraz bisküvi
M C : Oradaki şu tabelaya bak! Orada hiçbir şey yemeyin ve içmeyin diyor.O çok tehlikeli.
T : Özür dilerim.
Mr. Jason : Hey çocuklar ! Orada ne yapıyorsunuz?
Tom : İstirahat ediyoruz.
M J : Şey ,Orada oturamazsınız.
Sally : Niçin?
M j : Şu tabelaya bakın! O tehlikeli olduğunu söylüyor.
S : Uyarı için teşekkürler.
2. No, he can't .Because it's dangerous.
3. They are having a rest.
4. No, they can't .Because it's dangerous.
A. Günlük hayattan levha(tabela)lar çiz.Kutucuklara çizeceksiniz.
B. Bir grup oluşturup tabelalar göster ve soru sor ve anlamına dair cevapver.
Sorarken şu kalıbı kullanın :
What does this sign mean ?(Bu tabela ne anlam ifade eder?)
It means you can not smoke (sigara içemezsin.)
It means you can not park. (park edemezsin )
It means vehicles are not allowed. (Onun anlamı araç giremez.)
it means yield. (Onun anlamı taşıt giremez)
Sayfa: 42
Bu sayfada size ne soduklarını yazacağım kendi fikrinize göre cevap verin.SİZ KORKU DOLU MUSUNUZ YOKSA KORKUSUZ MUSUNUZ?
1) Gece dışarıda acaip bişey duydun.
a) Onun ne olduğunu görmek için dışarıya bakar mısın?
b) Yatak örtüsünün altına saklanır mısın?
2) Sınıfa bir sunum yapıyorsun.Nasıl hissedersin?
a)iyi.Sınıfıma onuşmayı umruma takmam yani zihnime takmam.
b) Korkunç.Çok çekingen hissederim.
3) Bir arkadaş seninle uzun ve hızlı olan roller coaster binmek ister.
a) evet dersin misin?çünkü onun şasırtıcıdır.
b) hatır dermisin? çünkü o çok korkutucudur.
4) Hayalet treni hakkında ne düşünüyorsun?
a) Çılgınca olduğunu düşünüyorum.
b) Korkunç olduğunu düşünüyorum.
5) Bir arkadaş izci kampını orman içinde yapmanı teklif eder.
a) Evet dersin. Çünkü çok heyecen vericidir.
b) Hayır dersin. Çünkü orman gece korkutucudur.
C.
Şimdi cevap anahtarına bak daha çok a şıkkını işaretlediysen sen kolay kormayan cesur insansın.Eger, cevaplar daha çok b şıkkı ise sen korkaksın.
Sayfa:43
A .1)mom,dad, and Mary look happy but jane looks anxious.
2) They are talking abaut zuzu un fair.
B.
1 a 2b 3 b 4 a 5b 6 a
Sayfa 44
A.
1. Hangisi daha korkutucu? Hayalet treni mi yoksa roller coaster mi?-A ghost train is more frightening .
2. Carrousels is more boring.
3. A wave swinger is faster than a big wheel.
EXAMPLE
Öğrenci A : Korku treni daha korkutucudur çünkü karanlık tünelde acayip yaratıklardan korkarım.
B : Üzgünüm. Anlamadım. Acaip yaratık nedir?
// A : İskelet , canavar ve vampir.
// B : Katılıyorum.Onlar korkunçtur.
// C : Ben aynı fikirde değilim. Ben şu yaratıklardan korkmam.Onlar gerçekdeğil.Radardaha
korkutucu
B.
- Eğlence panayırı hakkında ne düşünürsün?Düşüncelerinizi yaacaksınız.
- Ne tip eğlence araçları vardır?
Big weel, bumper cars, carrousel, ghost train, roller coaster, wave swinger......
- Senin favorin hangisidir neden?
My favourite is bumper cars. Because it is amazing.
-Hangisinden hoşlanmazsın?
I dislike carrousel.Because it is boring.
Sayfa 45
A.
1.a 2.c 3.e 4.d 5.b 6.fB.
Mr. Cohi : Genç adam , ne yapıyorsun?Tim : Çarpışan arabaya binmek istiyorum.
M C : Fakat bir şey yiyorsun doğru mu?
T : Evet , biraz bisküvi
M C : Oradaki şu tabelaya bak! Orada hiçbir şey yemeyin ve içmeyin diyor.O çok tehlikeli.
T : Özür dilerim.
Mr. Jason : Hey çocuklar ! Orada ne yapıyorsunuz?
Tom : İstirahat ediyoruz.
M J : Şey ,Orada oturamazsınız.
Sally : Niçin?
M j : Şu tabelaya bakın! O tehlikeli olduğunu söylüyor.
S : Uyarı için teşekkürler.
C . answers
1. He is getting on the bumper car.2. No, he can't .Because it's dangerous.
3. They are having a rest.
4. No, they can't .Because it's dangerous.
Sayfa 46
A. Günlük hayattan levha(tabela)lar çiz.Kutucuklara çizeceksiniz.
B. Bir grup oluşturup tabelalar göster ve soru sor ve anlamına dair cevapver.
Sorarken şu kalıbı kullanın :
What does this sign mean ?(Bu tabela ne anlam ifade eder?)
It means you can not smoke (sigara içemezsin.)
It means you can not park. (park edemezsin )
It means vehicles are not allowed. (Onun anlamı araç giremez.)
it means yield. (Onun anlamı taşıt giremez)
UNIT 6 VACATİON
Sayfa 48
A.
1.We usually go to Çeşme on holiday.
2.We have a rest, go swimming, visit our relatives.
3.Oh! Of course .I would like to go somewhere different.seaside, Kuşadası, Urla, Çeşme....
B.
1.They are in the class.
2.They feel fine.
C.
Harry : Merhaba ,Carol! Seni tekrar gördüğüm için mutluyum.
Carol : Ben de .Tatilin nasıldı?
H...... : Mükemmeldi. Ailem ve ben New York da idik.
C....... : New York mu? Gerçekten mi?
H.......: Evet, Benim özgürlük anıtı ftoğrafıma bak.
C........: Şaşırtıcı.
H........ : Tatiliniz nasıldı?
C.......... İlginç ve eğlenceli değildi.
H....... : Neredeydin?
C.........:Buradaydım.
Sayfa 49
D.
1.True 2.False 3. False 4.True 5.True
2 A. Boşluk doldur(tekil öznelerde was , Çoğul öznelerde were kullanın olumsuzlarda not getirin.)
Jim : was
Linda : was was ( It ve I şahsı tekil olduğu için was kullanıyoruz.)
Jım : Were (Kardeşlerin Öznesi çoğul olduğu için )
Linda : weren't were were( they öznesi onlar demektir çoğul şahıs sizin tatiliniz de çoğul)
: was (ıt şahsı 3. tekil şahıs olduğu için was)
Linda: were (siz çoğul şahıs)
Jim :
Linda : were ( you şahsı were ile kullanılır.
Jim : wasn't .was ( I ben demek tekildir.)
Linda:
I was, You were , He was, She was, It was ,We were, They were (Dikkat ederseniz yalnızca ben ve o derken was kullanıyoruz.)
C.
1.My last holiday was great.
2. I was in İstanbul.(Tatilde nerede olduğunuzu yazın)
3. My mother was with me.
4.It was sunny.
Syfa 50
3 A.
1.d 2.e 3.a .4.f 5.c 6.h 7. g 8.b
C.
Öğretmeniniz size bir parça dinletecek ve soruları ona göre cevaplayın.
1. b 2.b 3.a 4.b 5.a
Sayfa 51
A.
Öğrenci A : Tatilde yaptığın bir aktiviteyi taklit et ve arkadaşlarının sorularını evet , hayır kullanarak cevapla.
Diğer öğrenciler : Arkadaşınıza bakın. Sorular sorarak bulmaya çalışın. Arkadaşınız tatilde ne yaptı?
Example
Ted :Çiçek topladın mı?
Jane :Hayır
Kate :Kayak yapmayı öğrendin mi?
Jane :Hayır
Terry :Dalmayı öğrendin mi?
Jane : Hayır
Terry : Dağa tırmandın mı?
Jane : Evet
B.Yaz tatiline göre bilgileri dolduruyorsun.Place (yer) , date(tarih) , ve aktiviteyi yazın.
C.
Student A : Yaz tatilinde neredeydin?
Student B : Marmarisdeydim
Student A : Oraya ne zaman gittin?
Student B : Ağustosda
Student A : N e yaptın?
Student B : Deniz kenarına gittim.Yüzmeyi öğrendim.
Student A : Lütfen tekrar söylermisin? Anlamadım.
Student B : Yüzme öğrendim
sayfa:52
5 READİNG
A. Fotoğraflara bak susan ve ailesinin .Sonra soruyu cevapla.
Onlar geçen hafta sonu neredeydiler?
b. At a winter sports centre.
sayfa : 53
B.Susan ın geçen hafta sonuna dair bildirisini oku ve A daki cevabını kontrol et .Kimin sorusu doğrudur.?
Geçen hafta sonu , ailem ve ben İsveç de bir kış sporları merkezindeydik.
(a) Konforlu bir otelde kaldık.
(b) Kardesim ve ben kayak yapmayı öğrendik.
(c) Annemle ben buz patenine gittik.
(d) Kardesim Snowboard a gitti.
(e) Karlı ormanda yürüdük.
(f) Orada piknik yaptık.
Hava soğuk idi.Muazzam bir zaman geçirdik. İsveçten dün döndük.
C.Susan ın bildirisini tekrar oku ve A daki resimlerle cümleleri birleştir.
2 .a 1.b 6.c 4.d 3.e 5.f
D. Justin in fotoğraf albümündeki resimlere bak ve onun geçen hafta sonu hakkında konuş .Anahtar Kelimeleri kullan.
He visited Buckingham Palace.He walked in Hyde Park.He went to sightseeing .He got London Eye.
sayfa :54
6 SPEAKING
A.Senin geçen hafta sonun hakkinda resim çuz ya da Fotoğraf yapıştır.Arkadaşlarıni ve aile üyelegini unutma.
B. Arkadaşlarına resimlerini göster ve hafta sonu aktiviteleriniz hakkında konuş.
Example
Geçen hafta sonu, büyükebeveynlerime gittim.
PROJECT
Diğer gezeni ziyaret ettiğini hayal et ve bir poster hazırla.Orada ne aktiviteyi yaptığın göster. Onu sınıfta sun.
Bu adımları takip et.
. Bir gezegen seç
. İnternetten gezegene dair fotoğraflar bul
. Renkli bir kartonun üzerine resimleri yapıştır.
. Orada yaptığın aktivitelerin bir listesini yap.
. Herbir aktivitenin resmini çix.
. Gezegen üzerine çizimlerinizi yapıştırın.
. Posterini sınıf arkadaşlarına göster ve gezegende yaptığın aktiviteler hakkinda konuş
Sayfa 56
A.
Doctor , Secretary , Pilot , Teacher, Writer , Singer , Engineer , Farmer , Architect.
B.
1. Doctor 2.Hairdresser 3.Architect 4.Teacher 5.Pilot 6. Tailor
C.
1.Tailor 2.Doctor 3.Architect 4.Teacher 5.Pilot 6 . hairdresser
D.Hayalindeki mesleği çizeceksiniz ve konuşma balonunu yukarıdaki örnekler gibi dolduracaksınız.
I'm a writer .I write novel.
sayfa:52
5 READİNG
A. Fotoğraflara bak susan ve ailesinin .Sonra soruyu cevapla.
Onlar geçen hafta sonu neredeydiler?
b. At a winter sports centre.
sayfa : 53
B.Susan ın geçen hafta sonuna dair bildirisini oku ve A daki cevabını kontrol et .Kimin sorusu doğrudur.?
Geçen hafta sonu , ailem ve ben İsveç de bir kış sporları merkezindeydik.
(a) Konforlu bir otelde kaldık.
(b) Kardesim ve ben kayak yapmayı öğrendik.
(c) Annemle ben buz patenine gittik.
(d) Kardesim Snowboard a gitti.
(e) Karlı ormanda yürüdük.
(f) Orada piknik yaptık.
Hava soğuk idi.Muazzam bir zaman geçirdik. İsveçten dün döndük.
C.Susan ın bildirisini tekrar oku ve A daki resimlerle cümleleri birleştir.
2 .a 1.b 6.c 4.d 3.e 5.f
D. Justin in fotoğraf albümündeki resimlere bak ve onun geçen hafta sonu hakkında konuş .Anahtar Kelimeleri kullan.
He visited Buckingham Palace.He walked in Hyde Park.He went to sightseeing .He got London Eye.
sayfa :54
6 SPEAKING
A.Senin geçen hafta sonun hakkinda resim çuz ya da Fotoğraf yapıştır.Arkadaşlarıni ve aile üyelegini unutma.
B. Arkadaşlarına resimlerini göster ve hafta sonu aktiviteleriniz hakkında konuş.
Example
Geçen hafta sonu, büyükebeveynlerime gittim.
PROJECT
Diğer gezeni ziyaret ettiğini hayal et ve bir poster hazırla.Orada ne aktiviteyi yaptığın göster. Onu sınıfta sun.
Bu adımları takip et.
. Bir gezegen seç
. İnternetten gezegene dair fotoğraflar bul
. Renkli bir kartonun üzerine resimleri yapıştır.
. Orada yaptığın aktivitelerin bir listesini yap.
. Herbir aktivitenin resmini çix.
. Gezegen üzerine çizimlerinizi yapıştırın.
. Posterini sınıf arkadaşlarına göster ve gezegende yaptığın aktiviteler hakkinda konuş
UNIT 7
OCCUPATIONS (meslekler)Sayfa 56
A.
Doctor , Secretary , Pilot , Teacher, Writer , Singer , Engineer , Farmer , Architect.
B.
1. Doctor 2.Hairdresser 3.Architect 4.Teacher 5.Pilot 6. Tailor
C.
1.Tailor 2.Doctor 3.Architect 4.Teacher 5.Pilot 6 . hairdresser
D.Hayalindeki mesleği çizeceksiniz ve konuşma balonunu yukarıdaki örnekler gibi dolduracaksınız.
I'm a writer .I write novel.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder